Yerli Filmler
Kalandar Soğuğu
Kalandar Soğuğu Dram 
Yerli Film
Karadeniz'in bir dağ köyünde ailesiyle yaşayan Mehmet, bir yandan geçimini birkaç hayvanla sağlamaya çalışırken, diğer yandan büyük bir tutkuyla dağlarda maden/altın rezervi aramaktadır. Çabaları artık gitgide umutsuzluğa dönüşürken aldığı yeni bir haber, Mehmet'i Artvin'de gerçekleştirilecek olan boğa güreşlerine sürükleyecektir...Pastoral bir atmosfer içinde, Mehmet'in ve ailesinin modern yaşamdan uzak yaşayan bir dağ köyünde gerçekçi, tutkulu ve duygusal hikayesini resmeden Kalandar Soğuğu (Cold of Kalandar), katıldığı festivallerden toplamda 21 ödül kazandı.
  • 2015
  • Türkiye
  • 1080P
  • IMDb 7.8
  • 18
  • 1
Gece, Melek ve Bizim Çocuklar
Gece, Melek ve Bizim Çocuklar Dram 
Yerli Film
Film, Beyoğlu’nda yaşayan genç bir hayat kadınının hikâyesini anlatır. Serap sokaklarda hayat kadınlığı yapan genç bir kızdır. Sokakta bulup yardım ettiği travesti Arif ve eski hayat kadını Melek ile birlikte yaşamaktadır. Geceleri barlarda dolaşarak müşteri bulur. Gece gittiği mekânlarda sık sık Hakan isimli bir gençle karşılaşır. Hakan para karşılığı yaşlı ve zengin bir adam olan Mehmet’le birliktedir. Serap’tan hoşlanan Hakan onu takip etmeye başlar. Hakan’ın kendisini takip ettiğini fark eden Serap genç adamla yakınlaşır ve zamanla birbirlerine âşık olurlar. Ancak Serap'ın bir gece Hakan’ın Mehmet’le birlikte olduğunu öğrenmesi her şeyin sonu olacaktır.
  • 1994
  • Türkiye
  • 480P
  • IMDb 7.2
  • 76
  • 0
Arabeks
Arabeks Belgesel 
Yerli Film
Cumhuriyet sonrası sanayileşme sürecinde büyük kentler aldıkları yoğun iç göç ile yeni bir sosyal kimliğe bürünmeye başlar. Şehrin yeni sakinleri şehrin mevcut kültürü içinde kendini ifade edemez ve kendi Şehirli kültürünü yaratır."Gecekondulular", kendi kültürel tatlarını "minibüs müziği" olarak adlandırılan yeni bir müzik türünde bulur. Doğu, Batı ve Türk müziğinden devşirilmesine rağmen bu çok katmanlı müziğe yeterince "batılı" olmadığı için "arabesk" yaftası yapıştırılır.Acılı, kaderci ve sitemkâr şarkı sözleri, yeni şehirlilerin bu yabancı yerdeki uyum sorununa işaret eder.70'li yıllarda Orhan Gencebay, Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur ve İbrahim Tatlıses'in çıkışıyla arabesk müziğin "babalar kare ası" tamamlanır. Yeni şehirlilerin şehirde, eski şehirlilerden daha fazla yer kaplamasıyla, şehir gibi arabesk de kendi içinde dönüşüme uğrar. Kayıt teknolojilerindeki gelişimin çok satma ilkesini müzik piyasasının temeline yerleştirmesi ve 1980 darbesinin yarattığı kültürel tahribatla isyankâr kimliğini kaybeden arabesk, giderek sisteme eklemlenir ve geniş kitlelere hitap eden yeni bir tür popüler müziğe evrilir.Sanatçılarının yanı sıra hitap ettiği kitlenin de kendi içindeki dönüşümüyle arabesk, bugün, çoğunluğun kültürü konumunda. Film, bu kültürel-müzikal fenomenin doğuşunu ve gelişimini, müzikal örneklerle birlikte Tarlabaşı birahanelerinden, lüks restoranlara; amatör müzisyenlerden usta aranjörlere uzanan geniş bir panorama üzerinden anlatıyor.
  • 2010
  • Türkiye
  • 480P
  • IMDb 7.9
  • 286
  • 1
Motör: Kopya Kültürü ve Popüler Türk Sineması
Motör: Kopya Kültürü ve Popüler Türk Sineması Belgesel 
Yerli Film
1960-1970lerde Türkiye, dünyanın en büyük film üreticileri arasındaydı. Televizyon ancak 70lerin ortalarında evlere girmeye başladığından, radyo ve sinema herkesin ulaşabildiği tek kitle iletişim aracıydı. Ülkenin her kentindeki büyük açık hava sinemalarında her hafta çeşitli filmler oynatılır ve halk ailece pikniğe gider gibi bu sinemalara akın ederdi.Bu üretkenliğine rağmen Türk film endüstrisi "Yeşilçam", hem mali hem de yapısal açıdan zayıftı. Ülkede ne film okulları, ne de donanımlı laboratuvarlar vardı. Bir dönem negatif film döviz eksikligi yüzünden kotayla yurtdışından getiriliyordu, eski ve yıpranmış kamera ve donanımla, zorlayıcı ve tehlikeli koşullar altında ölesiye çalışılıyor ve bütün bunlar yetmezmiş gibi bir de sert bir sansür kuruluyla mücadele etmek gerekiyordu. En önemlisi de, Avrupa ve Amerika'da üretilen filmlerle karşılaştırıldığında, Yeşilçam asla parıltılı çarpıcı imgeler yaratamıyordu.Bu durumda bir avuç senaryo yazarı ve yönetmen, iç piyasanın taleplerini karşılamak ve para kazanmak amacıyla durmadan aynı hikayeyi anlatıyordu: Yoksul oğlan zengin kız, doğduklarında birbirinden ayrı düşen kardeşler, büyük şehre çalışmaya gelen taşralı gibi anlatılar tekrarlanıyordu.Yabancı eser sahipleri yapımlarını genelde Türkiye'de tescil ettirmediklerinden, telif hakkı ülkede pek işlemiyordu . Yeşilçam piyasası bu durumdan yararlanarak Avrupa, Amerika ve Hint filmlerini kopyalıyordu. Bazen filmleri değiştirirerek, bazen sahne sahne çekerek, bazen paraları olmadığından daha da ileri gidip bu fimlerin müziklerini, ses kayıtlarını ve özel efektlerini alarak kendi filmlerine ekliyorlardı. Böylece Yeşilçam, bugünün patchwork ve sampling pratiklerinin öncüsü de oldu. Öyküleri ve karakterleri Türk izleyicisinin zevkine uydurarak kullanan filmciler, donanım ve para eksikliğini, kamera önünde ve arkasında yoğun bir emek kullanarak telafi etme yoluna gidiyorlardı. Nezih Erdoğan'ın yazdığı gibi: "Luke Skywalker bir kez vuruyorsa, Cüneyt Arkın yüz kere vuruyordu."Yüz yıllık tarihi içinde Türk sineması 7000'in üzerinde (tam sayı bilinmiyor) film üretti: Bir avuç özenli film ve yerli komediye karşılık, çoğu süper kahramanları ya da düzmece tarihi kahramanları konu alan filmler, Mısır sinemasına benzer melodramlar, Türk gialloları, Anadolu westernleri, seks komedileri ve porno filmleriydi.Global ve yerel ölçekte Soğuk Savaş, öğrenci ayaklanmaları ve halk isyanlarının yaşandığı ve sansürün yoğun olduğu bu dönemde Yeşilçam yönetmenleri, hem ayakta durmak istiyor, hem de sanatçı olarak kendi dünya görüşlerini yansıtacak filmler yapmaya çalışıyorlardı, ama ancak Metin Erksan ya da Yılmaz Güney gibi birkaç isim bu konuda başarılı oldu, ve bunun bedelini de ağır ödedi.70lerin ortalarında evlere televizyonun girişi ve 1980 darbesinden sonra Türkiye'de neoliberal politikaların hakim olmasıyla Yeşilçam gerilemeye başladı. Kısa sürede Hollywood filmleri sinemaları ele geçirdi. Yeşilçam, seks filmleri ve ünlü şarkıcıların rol aldığı Arabesk dramlarla ayakta kalmaya çalıştıysa da Türk yapımlarını gösteren sinemalar birer birer kapanmaya başladı.Bu gelişmenin...
  • 2014
  • Almanya,Türkiye
  • 480P
  • IMDb 7.9
  • 244
  • 0
Yollara Düştük
Yollara Düştük Belgesel 
Yerli Film
Sinema emekçileri 1977'de yeni sansür tüzüğünü protesto etmek, özgür sanatı savunmak ve sosyal haklarını almak için uzun bir yürüyüş yapma kararı aldılar. Böylece sinemanın 60 yılı aşan suskunluğuna da bir son verilecekti. Oyunculardan, set işçileri ve yönetmenlere kadar 400'ü aşkın sinemacı 5 Kasım günü Ankara'ya kadar 3 gün sürecek bir yürüyüş başlattı.Halkın şaşkın bakışları ve desteği altında yürüdüler. Bu belgesel 100 yılı aşan sinemamızın unutulan fakat en onurlu dönemlerinden biri olan sinema emekçilerinin yürüyüşünün hikayesidir.Bir sansür belgeseli olan "Yollara Düştük", finalist olarak seçildiği film festivallerinden iki kere sansür nedeniyle, bir kez de eser işletim belgesi olmadığı gerekçesiyle geri çekilmek zorunda kaldı.
  • 2014
  • Türkiye
  • 720P
  • IMDb -
  • 228
  • 0
İpekçe
İpekçe Dram 
Yerli Film
Filmde, bir köye turistik amaçla giden bir kadının başından geçen olaylar anlatılır. Aylin, tatil için geldiği bir köyde uzun sarı saçları ve modern görünümüyle dikkatleri üzerine çeker. Daha sonra köyde kalmak için yer arar. Köylüler tarafından İpekçe adı takılan Aylin, muhtarın evinde konaklamaya başlar. Bir süre sonra kendisi için yeni bir ev inşa edilir ve köyün nakışçısı Seyit'ten evi süslemesi istenir. Bu süreçte birbirlerini tanımaya başlayan Seyit ile Aylin arasında bir yakınlaşma başlayacaktır.
  • 1987
  • Türkiye
  • 480P
  • IMDb 7.5
  • 263
  • 0
Üç Halka Yirmi Beş
Üç Halka Yirmi Beş Dram 
Yerli Film
Filmde, bir kasabaya çalışmaya giden baba ile kızının yaşadıkları anlatılır. Gülçiçek, eski bir dublör olan babası Kenan ile beraber kasaba kasaba dolaşarak halkacılık yapmaktadır. Gülçiçek’in güzelliği, gittikleri her kasabada başlarının derde girmesine sebep olur. Bu yüzden Kenan, kızını bir an önce hayırlı bir kısmetle evlendirme niyetindedir. Gittikleri bir kasabada herkes Gülçiçek’in babası tarafından satıldığına inanır. Kasabanın erkekleri Gülçiçek’e sarkıntılık eder. Bir tek kasabanın delikanlısı Sakin, Gülçiçek’in namuslu olduğuna inanır. Gülçiçek’e âşık olan Sakin, onunla evlenmek niyetindedir. Diğer taraftan kasabanın en zengini Dursun Ali Bey, Gülçiçek’e sahip olabilmek için uğraşır. Gülçiçek ise yaşadığı bu durumdan kurtulmaya çalışacaktır.
  • 1986
  • Türkiye
  • 480P
  • IMDb 5.5
  • 306
  • 1
Uzak
Uzak Dram 
Yerli Film
Yusuf, kasabada ona bir gelecek olmadığına karar vererek İstanbul'a gelmiştir. Daha önce şehre yerleşmiş akrabası Mahmut'un yanında kalıp uzaklara giden gemilerde miço olarak iş bulmak ister. İdeallerine ulaşmak için her şeyi yapmaya hazırdır. Fotoğrafçı Mahmut ise, idealleriyle arasının gitgide açıldığının bilincindedir. Üstelik, kendini bu durumdan kurtarmak için de hiçbir şey yapamaz ya da yapmaya yanaşmaz.Siyasi çalkantıların da peşi sıra takip ettiği Türk Sineması ülke sorunlarını dile getiren, tüketim kültürüyle iç içe geçmiş, kimi zaman kültürüyle yozlaşmalara da sahne olmuştur. Bu durum sinemada işlenmeye başlayan yabancılaşma kavramını da gündeme getirir. Ceylan’ın “Uzak” filminde de kullandığı yabancılaşma, modern ve geleneksel arasında kalmış insanın içinde bulunduğu durum ile ilişkilendirilerek verilmiş. Şehirleşme karşısında kalabalıklar içerisinde yalnızlaşan insanlar konumlanırken bunun getirisi olarak da yabancılaşma durumu ön plana çıkar. Köy ve şehir hayatı karşılaşmasının da sıklıkla yer aldığı filmde, köy iyi niyet timsali ve yardımlaşmayı vurgularken, şehir tam aksine insanların birey olarak kabul görmüşlüğünü ve kendiliğini ön plana çıkarmıştır. Şehir mantığı olarak “her koyun kendi bacağından asılır” durumu söz konusudur.Nuri Bilge Ceylan'ın Cannes'da 3 ödül birden alan filmi Uzak, toplam 31 ödül kazandı.
  • 2002
  • Türkiye
  • 1080P
  • IMDb 7.6
  • 429
  • 0
Koza
Koza Kısa Film 
Yerli Film
Nuri Bilge Ceylan’ın sinemaya adım attıktan sonra çektiği ilk film olan Koza, kendisinin daha sonra çekeceği Taşra Üçlemesi’nin (Kasaba, Mayıs Sıkıntısı, Uzak) başlangıç izlerini taşır. Bu iz, tıpkı eskimiş fotoğrafları gördüğümüzde hatırladıklarımız gibi, hep bir sonraki film için referanslar içeren bir anımsama halidir. Koza’da mimlediğimiz her imge gelişerek Ceylan’ın evreninin parçası haline gelir. Nuri Bilge Ceylan, bu filmde fotoğrafçılıktan gelen görsel becerilerini sinematografiye uyarlamaya başlamış ve oyuncu seçiminde de ailesinden gelen amatör oyuncuları kullanmıştır.
  • 1995
  • Türkiye
  • 480P
  • IMDb 6.8
  • 392
  • 0
Üç Maymun
Üç Maymun Dram 
Yerli Film
Yaklaşmakta olan seçimlere bir muhalefet partisinden aday olarak girecek iş adamı Servet, ıssız bir yolda trafik kazası yapar. Ölümle sonuçlanan kazada, araçta dahi olmayan şoförü Eyüp'e para verip yalan söyleterek ölümün sorumluluğunu almasını ister. Servet, kendisi yerine hapse giren Eyüp'ün karısı Hacer ile de ilişkiye girmeye başlayınca, olaylar bir aile dramına sebep olacak kadar karışacaktır...Gerçeği bilmek, görmek istememek, duymamak veya hakkında konuşmamak, kısacası Üç Maymun'u oynamak onun var olduğu gerçeğini değiştirir mi? Türk sinemamızın yüz aklarından Nuri Bilge Ceylan'ın yönettiği Üç Maymun, Cannes Film Festivali'nde kendisine En İyi Yönetmen ödülünü kazandırmıştı. Filmin toplam 20 ödülü bulunuyor.
  • 2008
  • Türkiye
  • 1080P
  • IMDb 7.4
  • 608
  • 1
Mommo Kız Kardeşim
Mommo Kız Kardeşim Aile, Dram 
Yerli Film
Dokuz yaşında bir çocuk; hem ağabey, hem baba, hem anne, hem de bir bilge olabilir mi? Ayşe için olur. Hatta hiçbir şeyden korkmayan bir ağabeydir o. Annesiz iki çocuğun içinizi ısıtacak, kimi zaman gözünüzü yaşartacak öyküsü. Hem de gerçek. Yalın bir dille köyü, köyün insanlarını, kardeşlerin ilişkini anlatan film, 2009 İstanbul Film Festivali programında yer alan film, 59. Berlin Uluslararası Film Festivali'nde de gösterilen iki Türk filminden biri olmuştu.
  • 2009
  • Türkiye
  • 720P
  • IMDb 7.7
  • 535
  • 0
Adem’in Trenleri
Adem’in Trenleri Dram 
Yerli Film
Birbirlerine aşık olan Hacer ve Bekir evlenmeden birlikte olurlar ancak kısa zaman sonra Bekir, Hacer'i terk eder. Üstelik Hacer hamile kalmıştır ve bu durum, çevre halkı ve ailesi tarafından yadırganmaktadır. Böylesi kötü şöhrete sahip olan kadının adını temizlemesinin tek yolu, Hasan Hoca ile evlenmesidir. Hacer'i bu baskıcı çevreden kurtarmaya çalışan Hasan Hoca evlenmeyi kabul eder ve bu evliliğin tamamen kağıt üzerinde bir evlilik olacağı konusunda anlaşırlar.Yıllarca hem Hacer'e hem de çocuğuna büyük bir sabırla bakan Hasan Hoca, bir gün işlerin yoluna gireceği umuduyla yaşantısından memnundur. Bu arada Hacer, eski sevgilisi Bekir’le kasabada karşılaşır. Herkes Hasan'ın tepkisini endişeyle beklerken, kasabalı kadınlar Hacer’e destek çıkar. Geçen süre zarfında Hasan, Hacer’e ilgi duymaya başlamıştır. Üstelik Hasan Hoca başka bir köyden iş teklifi almıştır ve taşınmaları söz konusudur. Hacer, çocuğunun babası Bekir ile minnet duyduğu Hasan arasında kalacaktır.
  • 2007
  • Türkiye
  • 720P
  • IMDb 6.6
  • 583
  • 2
Can
Can Dram 
Yerli Film
Ayşe ve Cemal birbirlerini severek evlenmiş, maddi açıdan iyi-kötü geçinen mutlu bir çifttir. Ancak bir türlü çocukları olmamaktadır. Normal yollardan çocuk sahibi olamayınca, Ayşe'nin karşı gelmesine rağmen Cemal yasa dışı bir şekilde bir çocuk bulur ve çocuk sahibi olurlar. Ayşe, Can adını verdikleri bu bebeği hiçbir zaman tam olarak sahiplenemez. Bu tutumu yüzünden Cemal ile arası gitgide açılmaya başlar. Cemal'in bir sene boyunca çabalaması sonuç vermeyince Cemal evi terk eder ve Ayşe, Can ile tek başına kalır. Ayşe, bir yandan tam olarak annelik yapamadığı ve başından atamadığı Can ile uğraşırken, diğer yandan da tekdüze giden hayatından sıkılmıştır. Bir gün karşısına yeniden birlikte olabileceği bir adam çıkınca, Ayşe kağıt üstünde hala evli göründüğü Cemal ile yüzleşmek için onun karşısına çıkacaktır...Raşit Çelikezer'in yönetmenliğini yaptığı Can, Sundance Film Festivali'nden ödülle dönmüştü.
  • 2011
  • Türkiye
  • 720P
  • IMDb 6.7
  • 629
  • 1
Hayatın Tuzu
Hayatın Tuzu Dram 
Yerli Film
Film, Medine ve dört çocuğunun hikâyesini anlatır. Şehsuvar, Bitlis’in tarihi camilerinden birinde imamlık yapmaktadır. Şehsuvar küçük yaşta ölen bir kız çocuğunun kim olduğunu arar. Bu sırada camiyle ilgili bir gizemi keşfeder. Sırrı, ünlü Bitlis sigaralarının üretildiği fabrikada çalışmaktadır. Mutsuz olduğu hayatını değiştirebilmek için kendi işini kurmak ister. Fabrikayı aksatarak dükkân araması sonucunda gizemli bir yer keşfeder. Harun, İstanbul’da bir iş tutturamayıp Bitlis’e geri dönmüştür. Elinde kalan korsan CD’leri satmak için çabalar. En küçük çocuk Meryem ise, üniversiteye gidebilmek için uğraşır. Medine’nin dertleştiği tek komşusu Süheyla, Harun’un sevgilisidir. Bir ailenin hikayesini anlatan film, Bitlis’in zorlu yaşam şartlarını göstermektedir.
  • 2009
  • Türkiye
  • 720P
  • IMDb 5.7
  • 417
  • 0
A Ay
A Ay Dram 
Yerli Film
Filmde, genç bir kız olan Yekta’nın düş ile gerçek arasında yaşadıkları anlatılır. Yekta, annesinin ölümüyle eski bir yalıda akrabaları ile birlikte yaşamaya başlar. Rüyasında annesinin bir kayıkla evden ayrıldığını gören Yekta, sürekli annesini düşünmeye başlar. Bu düşünceler ve hayaller ailenin ölmüş insanları ile birlikte daha da genişler. Yekta’nın gidişatından tedirgin olan halası Nükhet ise, onu gerçek dünyaya döndürmek için zorlu bir mücadeleye girecektir.
  • 1988
  • Türkiye
  • 480P
  • IMDb 7.1
  • 698
  • 3
Harem Suare
Harem Suare Dram, Tarih 
Yerli Film
Film, bir cariye ile bir harem ağasının ilişkisini anlatmaktadır. II. Abdülhamid zamanında saraya İtalyan bir cariye getirilir. Safiye ismini alan kız harem ağalarından Nadir ile ittifak yaparak sarayda güç kazanmaya çalışır. İkili hedeflerine ulaşmak için saraydaki diğer rakipleriyle mücadele ederlerken birbirlerine âşık olurlar. Ancak İttihatçılar padişahı devirince harem kapatılır. Bu durum Safiye ile Nadir'in de yollarını ayıracaktır...Cannes Film Festivali’nda ilk kez görücüye çıkmış olan Harem Suaré, Ferzan Özpetek sinemasının dünya çapında ilk dikkat çekişidir. Özpetek filmlerinin vazgeçilmezi Serra Yılmaz’ın Altın Portakal ve SİYAD’da “En İyi Yardımcı Kadın” ödüllerini aldığı film, Mustafa Ziya Ülkenciler’e de En İyi Sanat Yönetmeni ödülünü getirmişti.
  • 1999
  • Fransa
  • 1080P
  • IMDb 6.2
  • 1.381
  • 0

ugurfilm.com, 5651 sayılı yasada tanımlanan yer sağlayıcı olarak hizmet vermektedir. Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri, iletişim sayfasından bize ulaşabilirler.
Sitemap, film izle tipobet yeni giriş adresi bonus veren bahis siteleri yabancı dizi izle hd film izle jojobet